Bergen JO8-2 onderuit in seizoenouverture

Zeevogels JO8-2

5 september 2020 9:00

G. Zonneveld

Zaterdag 5 september mochten de mannen van JO8-2 hun eerste echte competitiewedstrijd spelen. Een week eerder werd er onderling geoefend tegen JO8-1 en JO9-1. Trainer Gerard had een paar oefenwedstijden georganiseerd. Voor de mannen van JO8-2 was dit handig want voor iedereen is een echte wedstijd nieuw! Met die twee oefenwedstrijden in de benen vertrokken we met 9 goed gemotiveerde mannen naar Zeevogels om tegen de JO8-2 te gaan spelen. De KNVB heeft bedacht dat wedstijden vooral gaan om plezier hebben. De uitslag wordt dan ook niet vastgelegd en ook wordt er geen stand gepubliceerd. We spelen met vijf spelers en een keeper op een veld ter grootte van ongeveer een kwart normaal voetbalveld. De spelers hebben zo lekker de ruimte. De doeltjes zijn twee meter hoog en vijf meter breed. Lekker groot dus.

De wedstijd startte voor ons goed. We wisten twee keer het doel van Zeevogels te vinden! Zeevogels drong flink aan maar goed keeperswerk hield ons op de been. Duidelijk was wel dat Zeevogels een sterke tegenstander was. Ze combineerden goed en zetten ons snel onder druk. Zeevogels speelden al wat langer samen en dat was duidelijk te merken. Maar wat hebben de mannen van ons lekker gevoetbald en hard gewerkt zeg! Onder toeziend oog van vele ouders en enkele opa’s en oma’s was het genieten geblazen. Leuk om te zien dat alle mannen zichtbaar genoten. Vol trots liepen ze rond in de mooie echte vvBergen tenues! De regenbui deed daar niets aan af. De wedstrijd werd helaas verloren. Totaal wisten wij 4 doelpunten te maken en de tegenstander een stuk of 15. Voor een allereerste keer voetballen ging het super goed! Komende week komt de JO8-1 van Zeevogels op bezoek. We spelen om 10:00 uur thuis en we gaan er een leuke wedstrijd van maken.

De coach