KSV JO9-2 – VV Bergen JO9-3

KSV JO9-2

5 november 2016 9:00

O9-3 moest dit weekend aantreden tegen de jongens van het Kruis uit Heerhugowaard.
Meedraaiend in de top van de poule was Bergen O9-3 op zoek naar een goed resultaat tegen KSV.
Raman moest nog met spoed naar Heerhugowaard vervoerd worden en toen hij aan gekomen was, stonden de jongens al met 0-2 voor!

Met Cyrus op doel, Pepijn, Adil en Jaime in de achterhoede en Joep, Daan en Eliot in de voorhoede gingen de jongens vol voor de winst. Hoewel Bergen een veldoverwicht had, werd de tegenstander ook gevaarlijk. Toen de spits van KSV even uit het oog verloren was, wist die netjes af te ronden voor 1-2.

De verdediging kwam af en toe onder druk te staan maar de jongens weerden zich kranig. Door ook nog een goede redding van Cyrus werd er van de limonade genoten met een 1-2 voorsprong. De coach wist de jongens weer aan te sporen tot een fel begin van de tweede helft door goed samen te spelen! Cyrus begon als spits met Eliot in het doel. Met een fenomenale lob verschalkte Cyrus meteen aan het begin van de tweede helft de keeper van de tegenstander: 1-3!

KSV gaf zich echter niet gewonnen en voor Bergen wilde de bal niet in het doel van KSV ploffen, ondanks vele kansen. Bij een goede redding van Eliot was de scheidsrechter het niet eens met de vierde man op de achterlijn: de bal zou achter de lijn geweest zijn: 2-3… Dat werd link.

KSV drong aan en VV Bergen wist maar niet het doel te vinden uit alle kansen. Het noodlot sloeg toe. KSV maakte, door druk te zetten en hard te werken, de 3-3. Wat een wedstrijd! Het spel golfde op en neer en het publiek leefde mee met de mannen van O9-3! Cyrus van rechts stuitte op de keeper, terwijl ook Jaime, Raman, Joep en Adil hun geluk beproefden, echter zonder winst.

Tegen het eind van de wedstrijd wist Pepijn de bal te veroveren op links en door te dringen in het penaltygebied van KSV. Koel rondde hij af in de verre hoek voor de verdiende 3-4!
Om aan alle twijfel een eind te maken zorgde Adil nog voor 3-5. Alweer winst voor O9-3 en zichtbare opluchting langs de lijn!

Mannen, jullie hebben allemaal tot het eind gestreden en samen voor de winst gezorgd! Heel leuk om te zien. Als jullie de volgende wedstrijden nog meer samenspelen zal het allemaal wat makkelijker gaan!

Goed gedaan hoor! Complimenten aan Eliot, Jaime, Pepijn, Raman, Adil, Joep, Cyrus, Daan en de coach voor een heerlijke wedstrijd!

Hans Meurs