Een frisse ochtend in Beverwijk.

Kennemers JO11-1

26 november 2016 10:15

Na twee weken geen wedstrijd te hebben gespeeld, mochten we op een ietwat frisse ochtend in Beverwijk het grasveld van de Kennemers betreden.

In de nieuwe trainingspakken, gesponsord door Centrum Oosterwal, was de warming up een eitje.
Foto's van deze complete pakken volgen natuurlijk nog uitgebreid op deze website, want we zijn echt ontzettend blij met deze geste. Dan de wedstrijd: dit was er een met twee gezichten.

De eerste helft hadden de Kennemers zo'n zes dotten van kansen. Sky had dan ook een topdag. Veel te doen en geen een van de zes kansen werd een doelpunt! Echt knap. vvBergen had daarentegen minder moeite met de geboden kansen. Van de vier mogelijkheden: vier keer een goal. Aanvoerder Stijn kreeg extra energie van deze rol. Hij gooide veel energie in de wedstrijd. Dat hij de eerste goal maakte was dan ook niet vreemd. Na goed voorbereidend werk van Sylvan werd de 0-2 door Lucas binnengewerkt. Dat hij een neus heeft voor de goal is bekend en de 3-0 schoot hij dan ook eenvoudig tussen de palen. Het voorbereidende werk van Sylvan zien we overigens vaker. Vaak na minimaal een man te zijn gepasseerd door (voor ons) zijn bekende sleep, vindt hij vaak zijn medespelers. Omdat de linies dicht bij elkaar voetballen, zien we regelmatig dat " de achterste linie" ook kansen krijgt om met een schot de doelman te verschalken. De 0-4 van Joris, lekker op de pantoffel geraakt, was hier een voorbeeld van. Knap hoe hij vaak op de juiste plaats staat. In de rust een en ander doorgesproken.

Het team discussieerde over wie "hun diepe spits" moest dekken. Leuk om te horen hoe de spelers hier over dachten. Nadat we het visueel maakten d.m.v. een paar hoedjes, bleek al snel welke posities dit in de tweede helft zouden moeten doen. We koppelen niet een iemand aan deze taak maar wie er in die positie is, pakt hij die taak op. Ja,ja...we rouleren nog steeds.
Grappig om te zien dat dit rouleren bijna organisch verloopt. In de tweede helft was het vvBergen die aan de deur klopte van de Kennemers. Kans na kans creëerden we met een wat hoger baltempo dan in de eerste helft. Een uitvalletje van de Kennemers betekende nog wel de 1-4, maar dat was dan ook de laatste stuiptrekking van hen.

Prima samenwerken leverde de 1-5 op, gescoord door Pedro. Onze Spaanse "David Silva" speelt erg constant in deze competitie. Alhoewel hij niet alles verstaat, speelt hij exact zoals we willen. De 1-6 volgde ook....maar wie scoorde? Ik hoor dit graag even tijdens de training (test of de spelers deze verslagen lezen....Volgens Sjonnie-Edward leest hij ze elke keer....dus ik ben benieuwd!). Sjonnie-Edward speelde vooral een zeer goede tweede helft. Dominique was vandaag wat ongelukkig. Twee keer een flinke tik tegen zijn knie. En als je Do een beetje kent, schrik je als hij aangeeft dat hij echt pijn heeft en gewisseld moet worden. Hij is namelijk bikkelhard (en sportief).

Ook Martijn kreeg een tik tegen zijn knie. Gelukkig kon hij na wat rusttijd weer invallen en met zijn "cross-passes" zijn medespelers vinden. Het zou mij niets verbazen als Martijn ook goed zou kunnen golfen: wat een inzicht. Man of te match: twee jongens op basis van de twee gezichten van de wedstrijd: Sky eerste helft (hij heeft het team gered!) en op basis van de tweede helft: Stijn. Bikkelen, zijn teamgenoten helpen en goede passes leveren hem deze eer op.

Komende week lekker trainen en komende zaterdag een uitwedstrijd in Haarlem. Sportieve groet, Marcel.