vvBergen 011 tegen Koninklijke HFC

Kon. HFC JO11-3

10 december 2016 10:00

Bastiaan van Exter

Nadat we vorige week het kampioenschap in Haarlem al hadden gevierd, mochten de kersverse kampioenen het vandaag op de Kiefthoek opnemen tegen de Koninklijke HFC, eveneens uit Haarlem.

Onder toeziend oog van vele supporters: vaders, moeders, broertjes en grootouders, speelden we "lekker vrij" op het mooie kunstgrasveld.
Sjonnie-Edward kon vandaag helaas niet meedoen. Een kleine breuk (die door SE bijna niet gezien kon worden op de röntgenfoto) betekende een gipsarm. Helaas even een paar weken geen voetbal. Beterschap Sjonnie!
Joris was vandaag de aanvoerder.

Het voetballen lukte vandaag prima. Vooral het samenspel viel zowel hoofdtrainer onder 19 Gerard Plijter, als Hoofd Voetbal Technische zaken Han Visscher op. We hebben al een aantal uitwedstrijden gespeeld, dus als je de mannen dan weer eens ziet spelen valt dit erg op.
Martijn, iemand die het samenspel al erg in de vingers heeft, opende de score : de 1-0 en 2-0 stond na 10 minuten op het lijstje van scheidsrechter Bastiaan. Na een onfortuinlijk moment konden de withemden uit Haarlem de aansluitingstreffer maken.
Heel lang hebben zij hier niet van genoten, want Lucas scoorde met een fraaie goal de 3-1 direct na onze aftrap. Pedro herstelde zich erg goed nadat de bal van hem werd afgepakt. Hij duelleerde hard, maar fair, en kon na dit goede doorzetten de bal afspelen op Dominique: 4-1
Ook secretaris van het jeugdbestuur Jerry van Eijk meldde zich langs de lijn en complimenteerde het team. Hij kon net voor het rustsignaal de 5-1 van Sylvan bewonderen.
In deze fase van de eerste helft (dus 10 minuten voor rust) heeft het team J011-1 misschien wel het mooiste voetbal laten zien van de afgelopen wedstrijden tot nu toe. Super om naar te kijken!

Deze teamprestatie werd in de tweede helft voortgezet. Want Sylvan ging verder waar hij mee geëindigd was voor rust. De 6-1 werd na een mooie aanval gemaakt. Joris, captain van vandaag, bekroonde zijn harde werken ook met een doelpunt. En wat vaak gebeurt...als Joris scoort, dan hoeven we niet lang te wachten voordat zijn maat Stijn scoort. Zo ook vandaag. Lucas had vandaag een aantal mooie assists in huis. Een aantal werd verzilverd, maar enkele gelikte voorzetten helaas niet.
Pedro prikte er vandaag ook weer eentje in. Onder toeziend oog van zijn broertjes, deed hij even feilloos voor hoe je een bal hard binnenschopt.
Man of the match is Dominique. Hij ontwikkelt zich steeds meer als teamplayer. In het begin van het seizoen dribbelde hij soms 'om het dribbelen'. Nu dribbelt hij, maakt een actie en zoekt vervolgens een teamgenoot en dat lukte vandaag best vaak!
Ook noemenswaardig is de 'bijna-goal' van Stijn met rechts door onze linkspoot Stijn. "Ik moest hem wel met rechts nemen, want ik had geen tijd meer om te kappen" Kijk daar worden wij trainers blij van: gewoon proberen, totdat het steeds vaker lukt!
Voor Sky is het soms wat minder leuk dat hij deel uitmaakt van zo'n goed team. Want iedereen is zo gemotiveerd om hard te werken, dat de tegenstander nauwelijks de kans krijgt om überhaupt te kunnen schieten op de goal van Sky.
In de allerlaatste minuut was Sky nog wel zo sportief om de tegenstander een goal te gunnen.

Na de wedstrijd een overheerlijke kampioenstaart van Velton!! Wat smulden de mannen (en hun broertjes) hiervan!

Komende vrijdag een oefenwedstrijd tegen de D2 van vvBergen en zaterdag ook wat onderlinge wedstrijden....voetballen maar!

Sportieve groet,
Marcel