Jo11 weer gretig met de bal.

Victoria O JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 03

4 februari 2017 11:00

Reinier Neerings

Zaterdag 4 februari troffen wij in de eerste klasse een tegenstander uit Obdam. Voor menige speler uit het team moest wel even uitgelegd worden waar dit dorpje zich bevond.
Nadat we bij de buren op het honkbalveld een warming up hadden gedaan, maakten we ons op voor de wedstrijd.
Pedro, die vrijdag 3 februari jarig was, werd aangewezen als aanvoerder. Voor onze spaanstalige voetballer een extra lastige opdracht om te communiceren met zijn medespelers en de scheidsrechter.
Scheidsrechter Reinier Neerings was keurig op tijd en had er net als wij zin in!

De wedstrijd
Na een afstandsschot van Lucas was de keeper van de tegenpartij ongelukkig door uit te glijden. Binnen 3 minuten de 1-0. Na deze goal konden wij de bal makkelijk in de ploeg houden. Opvallend was de rust die Joris behield als wij de bal hadden.
De 2-0 was mooi. Een kopbal van onze kleine Don Pedro! De 3-0 leek veel op de goal van Lucassen bij AZ. Vol overgave en met inzet kopte hij ook de bal tegen het net!  Na een mooie uittrap (assist) van Sky werd Stijn in stelling gebracht en rondde dit keurig af...4-0.
En voor de rust werd een Sylvannetje gemaakt....enige uitleg: je speelt de bal een paar keer naar elkaar over en dan vervolgens met een boogbal de spits zoeken. En als Sylvan op deze positie staat "hakt" hij de bal tussen de palen! Die hebben we eerder gezien. Mooi zo! 5-0

Na rust kwamen de mannen uit Obdam sterk uit de kleedkamer. Na een mooie aanval van de oranje hemden werden we even weggetikt...5-1.
Hierna kwam Dominique een paar keer goed vrij voor de goal. Helaas een paar keer misgeschoten. Tot het moment dat Martijn (de koning van de assist) de bal weer goed neerlegde, kon Dominique zijn harde werken belonen met zijn tweede goal van de dag: 6-1.
Sjon-Edward was ook op zoek naar zijn doelpunt. Zijn drive naar voren heeft soms wat risico's, maar pakte ook vandaag goed uit. Hij scoorde (wederom na assist van Martijn): 7-1
De 7-2 kwam eigenlijk door toedoen van ons zelf. We lieten Dominique in z'n eentje achter voetballen tegen drie aanvallers. Ja hij is goed, maar drie is ook voor hem net iets te veel.
De 8-2 ook met de kop door Lucas na aangeven van Sjon met een typische krulbal. Om het feest af te maken scoorde Joris na een puike stabiele pot de 9-2.

Wat ik maar blijf herhalen: het is mooi om te zien dat het team 2 x 25 minuten gretig is. Allemaal een goede inzet en iedereen blijft zich ontwikkelen. Ook leuk om te zien dat alle spelers in scoringspositie komen en dat iedereen in het seizoen leert verdedigen. Je komt als spelers op plekken die ogenschijnlijk niet het beste bij je passen (dat was het idee), maar in de praktijk leer je daar misschien wel het meeste van!

Komende week vrij; hoop dat we een tegenstander kunnen vinden waar we tegen kunnen oefenen!

Sportieve groet,
Marcel