Wedstrijdverslag vvBergen J011-1 - FC Uitgeest JO11-2

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 03

25 februari 2017 10:30

Thom Smit

Vandaag mochten we een op winderige dag, de jongens uit Uitgeest ontmoeten voor een wedstrijd in het laatste weekend van de "voorjaarsvakantie". Basisspelers Martijn, Lucas en Pedro misten we vandaag.

Hierdoor konden Dezlyn, Kite (van 0-11/3) en Frederique (van 0-9/1) meedoen. Ze werden gastvrij ontvangen en na de uitleg hoe we vandaag wilden spelen, begonnen we aan de wedstrijd.
Oei, dat was heel wat anders dan gisteren in de beschutte zaal van Alcmaria. De wind was eigenlijk de grootste tegenstander. Opbouwen lukte moeizaam en de tegenstander kon makkelijk druk zetten.
Omdat we vandaag drie invalspelers hadden, kozen we voor een wat vastere opstelling. Het doordraaien zou anders te veel afleiden.
Na een inworp kon de spits van Uitgeest (te) gemakkelijk de bal ontvangen en prikte hem achter Sky. Een achterstand wegwerken lukt ons over het algemeen vrij goed, dus van paniek was zeker geen sprake bij de spelers.
Ondanks de wind creëerden we toch nog enkele kansen. Kite was in de scrimmage dicht bij een goal en ook Sjonnie-Edward was er dicht bij.
In de pauze de tactiek een "klein" beetje aangepast. Dominique voor de verdediging en spelen met en diepe spits. Dat pakte snel goed uit. Via een aanval van rechts (Kite), kon hij de bal net voor de achterlijn afspelen aan Joris. Die had goed positie gekozen en scoorde de 1-1.
De resterende 20 minuten was het een kansenregen voor de roodhemden. Dezlin had een paar mooie acties in huis en haalde verwoestend uit. De paal, de lat en een hand van de keeper belette de 2-1. Ook Stijn, Frederique en Sjonnie waren wederom dicht bij een doelpunt, maar het lukte helaas net niet.
En wat je dan vaak ziet gebeuren is dat de tegenstander scoort via een of andere klutsbal............maar dat gebeurde nu net niet!  Sylvan, onze aanvoerder, vandaag was een zekerheidje, net als keeper Sky, die gisteren keeper van het toernooi was bij Alcmaria.
Met wat meer rust in ons spel en de kansen wat beter benuttend, hadden we mogelijk de winst kunnen behalen. Maar dat is voor deze leeftijd niet het belangrijkste wat er behaald kan worden. Veel liever zien we mooie combinaties, kansen en goede samenwerking (inzet). En daar heeft het vandaag niet aan gelegen. Het combinatievoetbal spelen we toch gemakkelijker met iets minder wind!
Frederique van de onder 9: top dat je er was. Je stond je mannetje zeker (tegen twee jaar oudere spelers). Ook Kite en Dezlyn: dank voor jullie inzet, mooie acties gezien!
Alle anderen tot komend weekend:  bekerwedstrijd tegen Jong Holland.
Sportieve groet,
Marcel