vvBergen JO11 tegen Victoria Obdam

Victoria O JO11-1

18 maart 2017 9:30

Na een mooie lenteweek waarin de meeste jongens drie keer getraind hebben, namen we het vandaag op tegen Victoria Obdam O11-1. In de eerste helft speelden we met de voorste en de achterste linie te ver uit elkaar. Mede hierdoor kwam ons samenspel niet goed uit de verf. De jongens uit Obdam stonden qua positie beter en waren feller. Nadat Sky een goede redding had (doel goed verkleind), konden wij in de tegenaanval een mooi doelpunt maken. Met een vlammend schot knalde Martijn de 0-1 binnen. Mooie goal.
Victoria Obdam gaf niet op en na weer een prachtige redding moest Sky uiteindelijk toch de 1-1 incasseren.
Na de pauze hadden we het plan bedacht om wat rustiger de bal rond te spelen met de linies dichter bij elkaar. De 1-2 van vvBergen was een logisch gevolg. Lucas met een Boombal naar Sylvan die met een kopbal scoorde.  Hiermee was de wedstrijd niet gespeeld. Het was van onze kant veel te rommelig en soms zelfs laconiek. Omdat Victoria gewoon lekker fel was, konden zij in redelijk korte tijd twee keer scoren en stonden tegen een 3-2 achterstand aan te kijken!
Een nederlaag of misschien een gelijkspel zou vandaag het maximale zijn (dacht ik). En qua spel van Victoria zou dat verdiend zijn. Maar nadat Lucas even had uitgerust bracht hij vers elan in de spits. Na een mooie aanval via Martijn en Pedro scoorde hij de 3-3.
Sjon Edward , Sylvan en Dominique hielden stand en lieten geen tegenstanders meer door de verdedigende linie. Door een gelukkige combinatie kon de aanvoerder van vandaag, Lucas, de bevrijdende 3-4 maken. Stijn en Joris toonden ook hun veerkracht.

Voor iedereen gold dat zij hun gebruikelijke niveau vandaag niet haalden. Een off-day zoals we dat wel noemen. Misschien een klein beetje onderschatting, mannen? Maar natuurlijk ook credits aan de Obdammers.
Man of the match was vandaag Sky. Hij hield de ploeg vooral in de eerste helft goed in de wedstrijd en daardoor konden we de tweede helft goed terugkomen. Net als the A-team (die jullie waarschijnlijk helemaal niet kennen).
Komende week lekker trainen en aanstaande vrijdag een oefenwedstrijd tegen hoofdklasser LSVV.
Sportieve groet Marcel Boerrigter