Jo11-1 bekert verder!

Onder 11, JO11-1, Groep 2 36

4 maart 2017 10:00

Marvin Blommesteijn

Vandaag namen de mannen van de Jo11-1 het op tegen de oranje hemden van Jong Holland uit Alkmaar.

Het gehele team was na de vakantie gelukkig weer aanwezig, dus met veel zin begonnen we aan de wedstrijd.
Na twee scrimmages bij de goal van JH werd de bal met de hand tegen gehouden. Hands of niet? Scheidsrechter van vandaag oordeelde van niet. Ook goed dat zo'n jeugdscheidsrechter zo'n keuze maakt. Team van Jo11-1 accepteert dit soort beslissingen en daar ben ik trots op, geen gedoe en voetballen maar.
Coaches maken ook wel eens vergissingen. Zo ook vandaag. Jong Holland was nog aan het aanvallen en de coach dacht dat een "doordraai-moment" wel even plaats kon vinden. Niet dus.....het verkeerde moment waardoor een tegenstander wel erg vrij stond en de 0-1 kon maken.
Hierna werd het tempo even opgeschroefd en werd de 1-1 snel gemaakt door Lucas.
Sylvan haalde de trekker ook over: met een verwoestend schot in de kruising liet hij de doelverdediger kansloos. 2-1.
Door goed doorzetten van Dominique kwam de bal voor de voeten van Stijn. Niet nadenken en hard over de grond de bal inschieten. 3-1.
De 4-1 was veelzeggend. In het begin van het seizoen zag je nogal eens dat jongens de bal eerst voor hun goede been wilde leggen, om da te schieten. Maar door hier op te trainen en te durven, zien we dat de bal ook regelmatig met het "chocolade-been" wordt getrapt. Toen Dominique de bal lekker voor zijn linker voet kreeg, bedacht ie zich ook geen moment...BAM.
Net voor rust werd ook de 5-1 gemaakt. Stijn was rustig voor de goal.
Onder toeziend oog van de coach van zaalvoetbalteam Jo15 Rob, draaide de rode bus van Bergen op volle toeren. Veel samenspel, leuke combinaties en hard werken leiden tot een leuk kijkspel voor de ouders en andere toeschouwers.
Leuk is het om te horen hoe toeschouwers complimenten geven voor het getoonde spel.
Na een voorzet van Do, prikte Stijn de 6-1 binnen. Een weekje ziek zijn en rust houden heeft soms zo zijn voordelen Stijn: lekker scherp!
7-1 Sylvan, 8-1 onze aanvoerder van vandaag Sjonnie-Edward. SE gaf voor de wedstrijd aan dat hij niet zoveel scoort, maar meer assists geeft. Vooropgesteld, doelpunten maken is de doelstelling, maar je kunt toch echt niet scoren als je de bal niet aangespeeld krijgt. Dat is dan ook de reden waarom de coach de assists bijna nog belangrijker vindt dan de doelpunten. Martijn, Lucas, Joris en Pedro lijken een interne kampioenschap te houden wie de meeste passes geeft. Totaal geen eigenbelang. Prima.....! Volgens mij is Martijn koploper...
Uiteindelijk werd de score uitgebouwd naar 12-2. Op bijna alle fronten eve een maatje te groot voor Jong Holland.
Uitblinker vandaag en dus man of the match: Dominique. En dat was niet alleen mij opgevallen!!
Weer lekker trainen en volgende week zaterdag het geoefende weer tonen in een wedstrijd, thuis op de Kiefthoek. Wordt een leuke wedstrijd, dus komt allen kijken.
Sportieve groet Marcel