Bergen klimt naar derde plaats

V.V. Bergen 1

Victoria O (zon)

Mannen, 1, 4e klasse B

18 maart 2018 14:00

Door een 3-0 overwinning op Victoria O is Bergen erin geslaagd op te klimmen naar de derde plaats op de competitieladder. De ploeg van Gerard Timmers was over de gehele wedstrijd genomen de betere ploeg. Door de stevige wind ontstonden zo nu en dan onoverzichtelijke situaties. Na een 2-0 voorsprong bij rust, gaf Bergen de wedstrijd niet meer uit handen en won uiteindelijk met 3-0.

Na de nipte overwinning op Apollo stond een week later de krachtmeting tegen Victoria O alweer op het programma. De winter had een comeback gemaakt en een stevige koude wind deed een verwoede poging spelbreker te zijn. Een oude Berdosconsul riep altijd dat hij het veld keurde en niet het weer en met deze gedachte kon er gewoon gespeeld worden op De Kiefthoek. In vergelijking met het duel tegen Apollo waren weer wat basisspelers teruggekeerd. Enkele hiervan moesten echter vanaf de bank starten omdat zij de afgelopen week wat rust hadden gehouden. Als de resultaten goed zijn, voelen de pijntjes doorgaans wat minder, maar trainer Timmers keek toch liever even de kat uit de boom. Hierdoor startten Daan Oldenburg, Twan Schouten, Djara Grootenhuis en Ricardo Vos vanaf de bank. Uit bij Victoria werd nipt met 3-4 gewonnen in een wedstrijd met nogal wat tumult.

Ook in deze wedstrijd had Bergen weer een snelle goal te pakken. Noah Robles, die deze keer weer in de frontlinie was geposteerd, speelde zich op rechts goed vrij en stiftte de bal beheerst over keeper Thomas Bakker heen. Door de harde wind lag de bal regelmatig buiten de lijnen en de Bergenreserves maakten de nodige metertjes om deze ballen allemaal weer op te halen. Goed voetbal was lastig maar beide teams zochten wel de aanval. Na ruim een half uur werd Noah Robles op links goed weggestuurd door Wouter Frans en de Bergentopscorer wist de 2-0 beheerst aan te tekenen. Op slag van rust raakte Victoria nog de onderkant van de lat, maar de 2-0 ruststand bleef gehandhaafd.

Bergen verscheen ongewijzigd aan de aftrap van de tweede helft. In de beginfase werd een inzet van Noah Robles van de lijn gehaald en trof Victoria opnieuw de lat. Na twaalf minuten kreeg Bergen een strafschop toegekend nadat een Victoriaspeler hands had gemaakt in het strafschopgebied. Stijn Frans mocht vanaf elf meter de trekker overhalen (3-0). Met deze treffer was de wedstrijd wel gespeeld. Enkele spelers die de afgelopen week weinig hadden gedaan mochten in de slotfase nog wat speelminuten pakken, maar in de stand kwam geen verandering meer. Keeper Calvin Timmers hield in zijn laatste wedstrijd voor Bergen opnieuw de nul vast en reist binnenkort naar Portugal. Sollicitanten voor een plek onder de Bergenlat hebben zich nog niet gemeld waardoor naar verwachting de noodverbanden weer uit de kast gehaald moeten worden.

Door de overwinning op Victoria stijgt Bergen naar de derde plek en houdt ook de koppositie in de tweede periode vast. Komende zondag komt KSV op bezoek en start de derde periode. Hopelijk minder wind en een lekker zonnetje waardoor ik de in de Bergenloterij gewonnen muts thuis kan laten.