Scheuren met de voorzitter…….

Zaandijk 2 (zon)

V.V. Bergen 2

Mannen, 2, Groep 1 35

3 september 2017 11:00

Na een klein half jaar is het dan eindelijk gelukt om kavel 119 van onze Superveiling in te lossen. De kavel bestond uit een bezoek van een wedstrijd van vvBergen 2 met een kop koffie en stroopwafel in de rust.

Op zondag 3 september was het dan eindelijk zover. Voorzitter Henk had voor dit arrangement als extraatje een bezoekje aan de Zaanse Schans in het vooruitzicht gesteld met aansluitend een bezoek aan de bekerwedstrijd tussen Zaandijk 2 en vvBergen 2. Op het vervoermiddel was duidelijk niet bezuinigd want de preses had op het afgesproken tijdstip een BMW turbo cabrio voor de deur staan. Voor mensen die hun gestileerde kapsel willen behouden is een dergelijk vervoermiddel niet al te geschikt. Voor mijn ragebolletje met fontanel zou blootstelling aan het klein briesje geen kwalijke gevolgen hebben. De voorzitter liet op de A9 even zien dat zijn karretje goed te eten had gehad want hij ‘zoog’ zijn vierwieler regelmatig richting de kofferbak van zijn voorganger. Het begrip ‘scheuren met de voorzitter’ kreeg duidelijk een andere dimensie.

Toen we rond de Zaanse Schans iets te veel Japanners ontwaarden, leek het ons beter ons hier maar niet tussen te begeven en direct maar richting het voetbalveld te gaan. We hebben geen hekel aan Japanners, maar deze willen altijd graag foto’s van alles en nog wat maken en als je dan met een opvallende auto aan komt rijden, heb je zo een halve kolonie Aziaten rond je vierwieler en komt je stroopwafel in de Zaanse voetbalkantine danig in gevaar. Bij Zaandijk aangekomen, zagen we onder andere Rik Oldenboom en Jan Hoeksta al staan. We dachten dat deze voetballiefhebbers het voetbalvertier nog op de zaterdag zochten maar ook hun zonen beginnen op leeftijd te komen en waren op deze mooie ochtend in Bergen 2 te aanschouwen.

Naast Bart Oldenboom en Lars Hoekstra zagen we ook nog Rogier Broersma, Bas Verhaart en Jaap Jan Leijen uit de O19-jeugd het Zaandijkdoel bestormen. Hiernaast nog een groot aantal eerstejaars senioren met als aanjager routinier Mick Stroomer centraal achterin. Ook wat de technische staf betreft waren geen bezuinigingen doorgevoerd want op de bank zagen we zowel Gerard Timmers als Han Visscher zitten. De nieuwe technische staf (Marc en Jim) wordt, naar ik heb begrepen, al klaargestoomd om de begeleiding van Bergen 2 op zich te gaan nemen. Ik ben benieuwd of zij in staat zijn om een stabiel tweede elftal kunnen neerzetten. Veel zal ook nu weer af gaan hangen van hetgeen zich bij het vlaggenschip zal afspelen. De selectie is naar mijn mening nog wat krapjes, maar misschien zijn er nog wat spijtoptanten die hun voetbalschoenen weer eens uit de wilgen willen halen om lekker mee te trainen en te voetballen.

Als we de wedstrijd even doorlopen, kan vastgesteld worden dat Bergen het allemaal goed onder controle had. In de eerste helft werd al een 3-0 voorsprong opgebouwd en de koffie met Zaanse stroopwafel kon met een gerust hart worden geconsumeerd. Al vroeg in de tweede helft volgde de Kers op de taart toen het 0-4 werd. De Zaanse opponent kwam nog wel wat terug maar verder dan 2-4 lieten de manschappen van het interim technische duo Timmers/Visscher het niet komen waardoor men zich op kan maken voor de volgende kraker in het bekertoernooi tegen Dirkshorn 2. De voorzitter feliciteerde alle spelers met de overwinning en gebruikte de wedstrijd meteen om eens te kijken of er nog etterbakkies in het team rondlopen. De voorzitter is door de scheidsrechterscommissie aangesteld om de volgende wedstrijd van Bergen 2 te fluiten en dan getuigt het van een goede voorbereiding als je weet wie je tegen Dirkshorn in de gaten moet houden.

Met de turbo erop vlogen we door de Zaanse straten op weg naar de volgende bestemming. Kavel 119 was ook weer van de ‘to do list’ verdwenen!

N.B.: Ook de spelers en begeleiders van Bergen 2 kunnen zich nog inschrijven voor de vvBergen Voetbalpool met in de prijzenpot onder andere een shirt van Laziospeler Stefan de Vrij.