Puntenverlies Dames 1

Vrouwen, VR1, 5e klasse A

10 maart 2018 11:45

G. Schiering

Zaterdag 10 maart waren de dames 1 klaar voor de wedstrijd tegen Hellas Sport. Vorige keer wonnen we met 11-1. Na onze laatste wedstrijd (die we helaas verloren), gingen we vol goede moed beginnen aan deze wedstrijd.

Vanaf het eerste fluitsignaal waren we niet sterk en niet scherp genoeg, er waren verloren duels en passes kwamen niet goed aan. Het was een klein rommeltje. Binnen 15 minuten kregen we drie tegengoals.

Daarna gingen we iets beter voetballen, de rust zoeken, overspelen en vooral tegengoals voorkomen. De communicatie en het samenspel ging steeds beter, helaas kregen we nog een goal tegen maar maakten we er gelukkig ook een. Met 1-4 achterstand gingen we de rust in.

We speelden niet goed, dat was duidelijk. Maar ik zag zeker nog kansen, zeker in de laatste 10 minuten van de eerste helft begonnen we goed te spelen. Als we dat nu door gingen trekken, wist ik zeker dat we wellicht een of drie  punten thuis konden houden voor ons. We gaan de tweede helft opnieuw beginnen en vooral niet opgeven.

De tweede helft was van ons. We waren sterker, wij waren de betere partij. Iedereen deed z'n best en dat werd beloond! We kwamen zelfs terug tot 3-4 en dat motiveerde de dames om door te gaan. We kregen een penalty, die er helaas niet in ging. Hellas had in de tweede helft twee keer een goede aanval en wist die te benutten: 4-6 achterstand. Het werd nu echt lastig om nog een punt te houden.

Later in de wedstrijd hadden we nog een penalty moeten krijgen en de tegenstander rood maar die werden helaas niet gegeven. Er werd ook nog een goal afgekeurd van ons, in mijn ogen en in die van velen niet terecht. We verloren de wedstrijd met 4-6. Een pijnlijke nederlaag.

We zitten even in een minder goede "flow". Afgelopen 1,5 jaar heb ik met dit team maar vier keer verloren. Als je dan verliest, doet het extra pijn. Maar wat is nou vier keer verliezen in 1,5 jaar tijd? En wij komen wel terug, hoor! Het kampioenschap is wat verder weg, maar we strijden er nog steeds voor! Ik ben in ieder geval supertrots op de meiden, wat het resultaat ook is!

Volgende week zijn we vrij, dan hebben we een teamuitje. Die week erop spelen we op 24 maart thuis tegen Stormvogels.

Groet,
JD