vv Bergen o11-1 tegen Zeevogels o11-1

Zeevogels JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 2

10 september 2016 10:00

Vandaag dan echt de eerste competitiewedstrijd van de Jo11-1. We zijn ingedeeld in de eerste klasse en hopen dus op genoeg weerstand om gedurende dit seizoen steeds beter te worden.
Het omkleden in de vernieuwde accommodatie....in een woord: prachtig! Complimenten aan allen die hier bij betrokken zijn!

Door het grote aantal wedstrijden wat er gespeeld wordt op de zaterdag is een warming up uitvoeren met het team even behelpen. Maar na de geïmproviseerde warming up en na het maken van de teamfoto konden de roodhemden aan de bak.

Thema en accent van vandaag: ballen hard inspelen naar elkaar toe en samenwerken. In de eerste helft oogde ons spel wat rommelig. We speelden een beetje te ver uit elkaar voor het mooie. Daar kon de tegenstander Zeevogels soms van profiteren. Echter gevaarlijk werden de withemden niet echt.
Want nadat Sjon Edward al eens het aluminium raakte, mikte Lucas de bal wel keurig in het net. Hierna werd er door Bergen nog een keer verwoestend uitgehaald op de kruising. Ik hoop niet dat we een rekening krijgen van het bestuur vanwege de deuken.
Onze slimme Pedro schoot ook op de goal, die via de rebound ingeschoten werd door de goed oplettende Sylvan. Gelukkig was ie weer opgeknapt na een vervelende trap (bikkel).
Met de 2-0 de rust in. Nog even benadrukt dat we toch echt meer zouden moeten samenspelen. Als je een man voorbij bent door een passeerbeweging (we hebben er veel kunnen bewonderen) is het verstandig om te kijken wie er nog meer vrij loopt.

Dat gebeurde de tweede helft veel beter.
Na een mooie aanval konden de 3 en 4-0 snel worden aangetekend. Vooral de 4 voorgaande passes vanuit achter waren prachtig om te zien; het afronden van deze aanval leidde voor Martijn tot applaus van de grote groep toeschouwers.

Lucas was ook op dreef en hielp het team aan de 5 en 6-0. En ook Stijn deed nog even een duit in het zakje met een prima goal. Knap hoe hij overigens na een tand door de lip gewoon wilde doorspelen; nog zo'n bikkel dus!

Joris ontplooide zich als heuse balafpakker. Staat op de goede plekken en je komt hem niet gemakkelijk voorbij.

Dominique was in zijn duels erg sterk. Hij gebruikt goed zijn lichaam en is enorm snel: de naam Usain viel al. Sky had vandaag een makkie. Een knappe redding waar hij zich moest strekken en verder attent gekeept. De tegengoal viel na de 7-0 voorsprong, maar mocht de pret niet drukken.

Kortom, het was genieten op de Kiefthoek. De komende week weer lekker trainen.

Sportieve groet,
Marcel.