Verslag DEM JO1-12 tegen vvBergen JO11-1.

DEM JO11-2

V.V. Bergen JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 1e klasse 2

17 september 2016 9:45

Vandaag op het programma de uitwedstrijd tegen DEM te Beverwijk.
Half uurtje rijden met de mannen om vervolgens om te kleden en de warming up te doen.
Stiekem gaat er toch tijd verloren, omdat de mannen óf nog niet zo handig zijn met aankleden, óf geen zin hebben om te voetballen…..
Nee hoor, het is zeker niet het laatste. Want de mannen hadden er erg veel zin in!!
Eerste helft verliep rommelig. De voorste linie en de achterste linie speelden te ver uit elkaar. En áls dan de linies dicht bij elkaar waren, zodat we de bal goed konden overspelen, werd de bal soms te ver naar voren geschopt. Hierdoor kwamen we niet in ons eigen spelletje. Voor DEM gold dat wel. Zij speelden de bal wat zorgvuldiger naar elkaar toe en creeerden hierdoor grote kansen. Door een fantastische redding van Sky bleef het 0-0. Ook onze doelpaal stond letterlijk in de weg voor een tegengoal, zodat de brillenstand lang op het scorebord bleef staan.

In de eerste helft ook flink wat fysieke duels gezien. Op zich niet verkeerd, het is immers een contact sport, maar sommige duels gingen over de grens. Goed om op te merken dat vvBergen in ieder geval sportief bleef. De eer aan ons zelf houden. Vlak voor de pauze kon na een mooie aanval van vvBergen de 0-1 worden aangetekend door Lucas. Tegen de verhouding in met 0-1 rusten….niet verkeerd.
In de pauze toch weer benadrukt dat de linies dichter bij elkaar moesten spelen. Joris had dit goed in de gaten en was hiermee waardevol voor het team. Zo kon hij door zich goed op te stellen de bal goed afpakken en zijn voetbal maten snel te bal toespelen, via een slimme pass. Wat mij betreft vandaag “Man of the Match” (zie foto) . Ook Pedro, fysiek iets minder sterk, maar o zo slim, speelde goed in de tweede helft. Zijn spel ziet er super efficient uit en vaak is dat niet eens zo heel makkelijk hoor. Mede doordat we de bal beter in de ploeg konden houden werden we steeds gevaarlijker. Na een mooie aanval kon Sylvan de 0-2 noteren, redelijk snel gevolgd door een knappe 0-3 van Stijn (na goed voorbereidend werk van wederom Joris). Nadat Dominique weer eens de bal af had gepakt bediende hij Martijn die de 0-4 scoorde. Gemeld moet worden dat Martijn deze wedstrijd vier belangrijke assists gaf, lekker hoor! Nadat Sjon Edward de 0-5 op het scorebord had gezet kreeg onze frivole speler nog een dot van een kans….echter kreeg ie teveel tijd om na te denken en…..miste ;-) Kers op de taart was nog een mooie goal van Martijn die de wedstrijd hiermee goed afsloot.

Het was knap om te zien hoe het team de rug rechtte na de eerste helft. Goed samenspel en doorzettingsvermogen leidde naar een winst, die enigszins geflatteerd was.
Het spelen op verschillende posities begint per training en wedstrijd wat logischer te worden voor de spelers. Tuurlijk: het kan nog veel beter, maar daar hebben we een heel seizoen de tijd voor. Zo gebeurde het dat meerdere spelers op de positie linksvoor vrij voor de goal kwamen en toen ietwat onwennig de bal naar hun goede been wilde kappen en hierdoor net te laat waren. Mijn voorspelling is dat dit soort ballen in de nabije toekomst ook met hun minder goede been worden gescoord….
Deze week weer lekker trainen en tot volgende week,

Sportieve groet,

Marcel.