Gastheer / gastvrouw zaterdag en zondag

De gastheer/gastvrouw heeft als voornaamste taak het ontvangen, informeren en wegwijs maken van de spelers/tegenstanders. Daarnaast zijn er een aantal controlerende taken.

De zaterdagploeg is aanwezig van:

• Ochtend: 9.00 uur tot 12.30 uur, mochten de wedstrijden erg vroeg beginnen dan eerder aanwezig.
  • Middag: 12.30 uur tot 16.00 uur (tot na de laatste wedstrijd).

De zondagploeg is aanwezig van:

• Ochtend: een uur voor de start van de eerste wedstrijd;
  • Middag: de middagploeg begint om 13.00 uur;
  • Na de laatste wedstrijd en het ontvangen van de kleedkamersleutels, een laatste controle van de kleedkamers en gang en het binnenhalen van de vlaggen kunnen de toegangsdeuren tot de kleedkamers worden afgesloten.

De werkzaamheden op een rij;

• Beheerder van het wedstrijdsecretariaat;
  • Het opstarten van de computer voor de wedstrijdformulieren;
  • Controle/toezicht op en eventueel verwijderen van vuil uit de kleedkamers en gang;
  • Indien nodig het ophangen van vlaggen bij ingang en op het A-veld;
  • Verstrekken van koffie, thee of fris aan scheidsrechters en eventueel aanvoerder/begeleider van de tegenstander.
  • Tegen borg uitgifte van sleutels voor de kleedkamers;
  • In de rust verstrekken en zetten van thee voor elftallen (wordt waarschijnlijk door de keuken gedaan);
  • Indien noodzakelijk de uitgifte van de wedstrijdbal en vlaggen voor de assistent-scheidsrechters.