Zevenklapper Bergen JO12-1 tegen RKEDO JO12-1

Hoofdklasse 4.1

23 mei 2018 19:00

J.M.R. Karel

Woensdag 23 mei om 19:00 werd de wedstrijd tegen RKEDO ingehaald. Een week daarvoor (12 mei) had vvBergen 4-1 gewonnen van Koedijk, daarvan is geen verslag verschenen. Even in het kort: met Sky als rechtsback (super!), Bink op doel (uitstekend!) en Lucas in de spits had Finn het erg naar zijn zin. Uit voorbereiding over rechts via Pedro en Senn kon hij de 1-0 en 3-1 keurig inschieten. Tussendoor had Lucas als powerspits voor de 2-0 gezorgd en de uitstekende rechtsbuiten van Koedijk voor de 2-1 door perfect over de uitkomende Bink het doel te vinden. Martijn schoot, speciaal voor Moederdag, een vrije trap van 25 meter het doel in. Die goal werd  echter afgekeurd, omdat het een indirecte vrije trap zou zijn geweest…. In de tweede helft zorgde Senn nog voor de 4-1 terwijl de rechts buiten van Koedijk nog de paal raakte….

RKEDO was op zaterdag 19 mei hun wastas kwijt, waardoor de wedstrijd op een heerlijke voorzomeravond alsnog gespeeld werd. Met behoorlijk wat afwezigen (Fije, Sky, Jesse, Douglas en Stijn) konden we de hulp van Bobby en Dezlin (JO11-1) heel goed gebruiken. vvBergen begon wervelend. De bal ging vloeiend rond en bij elke aanval kwamen de middenvelders goed bij de aanvallers of er overheen. Al in de tweede minuut knalde Pedro de 1-0 binnen! Schoten van SE en Lucas gingen er net niet in. Maar in de elfde minuut vond Martijn gelegenheidsspits Lucas met een heerlijk steekpassje, Lucas rondde relaxed af in de verre hoek, 2-0. Vlot daarop kon Lucas met een mooie volley voor de 3-0 zorgen! Vlak voor de drinkpauze mocht vvBergen een indirecte vrije trap nemen, een paar meter voor het doel van RKEDO. Senn legde af en SE knalde raak, 4-0! Daarop kreeg Bobby een paar kansen maar de keeper en vlak daarop de lat stonden succes in de weg.

In de rust bleven we op het veld. Coach Nick zette het team om zodat Dominique en Martijn wat meer de aanval konden zoeken en Lucas de verdediging leidde. Meteen na rust draaide Bobby zijn verdediger dol, zijn goede voorzet werd door SE echter op de lat geknald! Dominique genoot van zijn rol als nummer 10 en vond van afstand het verre zijnetje: 5-0.

Het ging maar door! Bobby speelde heerlijk op rechts en vond Finn, net niet bij spits Floris, jammer! Uit een  corner viel de bal voor de voeten van de ingevallen Dezlin…. Wat een pegel! Van 20 meter schitterend in de verre hoek: 6-0! Direct daarop vond Dezlin vanaf links buiten Senn net niet op rechts buiten, mooi geprobeerd! Joris was net teruggekeerd van een blessure. Toen die werd geraakt bij een scherp duel hielden we even de adem in. Maar gelukkig was er niets aan de hand! Even aan de kant en na de waterpauze kon Joris weer los, de linksbuiten van RKEDO kansloos latend.

RKEDO veroverde een corner die nog goed ingeschoten werd ook. Bink kon er net niet bij en RKEDO had zijn eretreffer binnen: 6-1. De laatste treffer was voor Dezlin die alweer van afstand het doel wist te vinden: 7-1! In de laatste minuten wist Bobby net niet de keeper te verschalken op een sublieme steekpass van Martijn en wist Bink nog knap te redden bij een 1 op 1 situatie…

In een wedstrijd zonder al te veel spanning kunnen we concluderen dat:
Bobby en Dezlin fantastisch speelden en moeiteloos meededen, genieten geblazen!
We bijzonder blij zijn dat ons illustere duo Joris en Floris terug zijn van blessureleed, goed gespeeld, Jo en Flo! Dominique weer eens scoorde (Lekker Do!). Sylvan donderdag jarig is, chipjes na afloop, lekker!

We komend weekend kampioen van hoofklasse 4.1 kunnen worden in de wedstrijd tegen RKAV Volendam! Succes jongens!!!!

De coaches