Bergen JO17-4 ruikt titel

DEM (RKVV) JO17-4

1 december 2018 12:00

Jeroen v/d Kelen

Voor Bergen JO17-4 was 1 december een belangrijke dag. Na zeven wedstrijden ruim te hebben gewonnen, moest thuis op De Kiefthoek worden gespeeld tegen DEM JO17-4. De ploeg uit Beverwijk had ook alle duels nog gewonnen waardoor een spannende wedstrijd werd verwacht. In de eerste helft ging het nog redelijk gelijk op, maar na rust liep Bergen uit naar 6-1 waardoor men een grote stap richting de titel zette.

Voorafgaand aan de wedstrijd waren de coaches Frans en Ron al druk bezig om de ploeg op scherp te zetten. Ook onderling gingen al whatsappberichten rond om vooral de avond voor de wedstrijd op tijd naar bed te gaan. De coaches konden de opstelling al vrij vroeg vrijgeven omdat ook de sterkhouders Alexander en Mons fit waren waardoor een zucht van verlichting door het Bergenkamp ging. Want als je wint heb je een plan en het vinden van een excuus voor een nederlaag van zo’n talentvol team is natuurlijk lastig.

Aanvoerder Koen had voor de wedstrijd een lange warming-up bedacht die bijna net zo lang duurde als een volledige training. Er moesten zelfs hesjes worden gezocht terwijl een normale warming-up doorgaans bestond uit drie ballen hard op doel schieten waarvan er twee hoog over of naast gingen. Als er iets op het spel staat worden sommige voetballers wel erg serieus. Maar het zal duidelijk zijn dat Koen met een dergelijke intensieve warming-up van zijn vriendenteam maar weinig vrienden over zal houden omdat het voor sommigen wel erg heftig was.

Voorafgaand aan de wedstrijd hadden beide teams 21 punten vergaard en het doelsaldo was ook precies gelijk. Bergen begon met een klassieke 4-3-3 opstelling. Herintreder Milan stond na drie voetballoze seizoenen weer tussen de palen en deed dit rustig en goed. Het was duidelijk dat beide teams wat nerveus aan de wedstrijd begonnen want lang niet alles verliep zoals het in de draaiboeken vermeld stond. Bij Bergen was Daniel aardig op dreef en met name hij was verantwoordelijk voor de 2-1 ruststand.

Na de rust leek het erop dat ook het publiek de weg naar veld D had gevonden want het was lekker druk langs de lijn. De coaches hadden tijdens de rust de kalk niet uit de muren laten spatten want de spelers kwamen vrij ontspannen het veld weer op. In de tweede helft was Bergen duidelijk sterker dan DEM en via twee vrij lelijke goals wist men naar 4-1 uit te lopen. Keeper Milan hoefde slechts eenmaal echt in actie te komen en had hiernaast nog enkele ballen te verwerken die niet echt moeilijk waren.

In de slotfase liep Bergen nog uit naar 6-1 maar op dat moment was de wedstrijd al lang gespeeld. Scheidsrechter Jeroen van der Kelen floot een prima partij. Dit kwam mede door het feit dat beide teams er een sportieve wedstrijd van maakten zonder veel stevige overtredingen en gezeur.

Zaterdag 8 december staat de kampioenswedstrijd op het programma. Tegenstander is het niet te onderschatten FC Uitgeest JO17-5. De uitwedstrijd begint om 14.15 uur. Als aanvoerder Koen ter voorbereiding op de wedstrijd geen dorpswandeling door Uitgeest in de planning heeft is om 13.15 uur vertrekken geen verkeerde optie.

VEEL SUCCES!!!