Bergen doet goede zaken tegen DTS

V.V. Bergen 1

DTS 1 (zon)

20 januari 2019 14:00

M.P. Kerssens

Bergen heeft tegen rode lantaarndrager DTS goede zaken gedaan. De ploeg van trainer Djordi Hopman won zelf vrij eenvoudig en zag de teams die onder de roodhemden stonden puntverlies lijden. Voor rust was de wedstrijd tegen DTS eigenlijk al beslist. Bergen had in de eerste 45 minuten al een 4-0 voorsprong te pakken die men na rust niet meer weggaf. In het tweede bedrijf scoorden beide ploegen nog eenmaal waardoor het uiteindelijk 5-1 werd.

Na de bonuspunten tegen medekoploper Hercules Zaandam, moest Bergen de eerste wedstrijd na de winterstop aantreden tegen hekkensluiter DTS uit Oudkarspel. DTS heeft aangekondigd dat men het komende seizoen met het standaardelftal naar de zaterdag zal overstappen. Met een dergelijke ommezwaai is natuurlijk de vraag hoe dit uit zal werken op de motivatie van de spelers en begeleiding. DTS-trainer Jan Kramer doet er alles aan om zijn jonge ploeg de strijd in het huidige seizoen vol aan te laten gaan en zijn spelers de nodige bagage mee te geven voor het volgende seizoen.

Bergen had voor de hervatting van de competitie nog geoefend tegen VIOS W en een 0-0 gelijkspel uit het vuur gesleept waarbij men met name in de tweede helft veel kansen onbenut liet. Bij de competitiestart na de winterstop waren Mick Stroomer, Lars de Zwart (blessures), Bart Oldenboom en Lars Kraakman (beiden net terug van vakantie) niet inzetbaar. Lars Kraakman was wel bereid plaats te nemen op de niet bepaald warme wisselbank. Koen Wester startte centraal achterin terwijl Twan Schouten als linksback startte. De spitspositie was op deze middag voor Rick Beuckens ingeruimd.

Na een korte periode van aftasten, was het na dertien minuten al raak toen Noah Robles vanaf zo’n 20 meter de bal in de bovenhoek deed landen. Niet lang hierna werd het 2-0 toen een strak uitgevoerde tegenaanval via Stijn Vrasdonk, Tim Bloetjes en Noah Robles (allen 1 keer raken) bij Rick Beuckens terecht kwam die alleen de bal maar in het doel hoefde te lopen. Na deze treffer kwam Bergen goed weg toen DTS het aluminium raakte en de aansluitingstreffer achterwege bleef. De 3-0 ontstond na een aanval over links waarbij Dennis Visscher zich goed vrijspeelde en de keeper bekwaam omspeelde.

Na deze treffer werd het spel van Bergen duidelijk wat minder en de scherpte was een beetje weg waardoor het allemaal duidelijk minder werd. Met een 3-0 voorsprong is dit natuurlijk niet vreemd. Vlak voor rust werd het zelfs nog 4-0 toen spits Rick Beuckens goed werd vrijgespeeld en nadat hij eerst de paal raakte in de rebound wel het net trof. Met deze comfortabele 4-0 voorsprong werd de warme kleedkamer opgezocht.

Bergen verscheen ongewijzigd aan de aftrap voor de tweede helft. Het was allemaal bepaald niet spectaculair, maar Bergen was duidelijk sterker dan haar opponent. DTS bleef echter voetballen en zoeken naar een doelpunt, maar de Bergendefensie hield eigenlijk vrij makkelijk stand. Na een klein kwartier liet Dennis Visscher vanaf de rand van het strafschopgebied een dwarrelend schot los dat de keeper van DTS te machtig was. Bergen bracht in het laatste kwart van de wedstrijd nog de invallers Djara Grootenhuis, Damio Lageveen en Lars Kraakman in de ploeg wetende dat de wedstrijd gespeeld was. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd kwam op naam van DTS-speler Dylan Bruin die vanaf ruim dertig meter de bal over de te ver voor zijn doel staande Jorrit Stoop schoot (5-1). Dit was ook het laatste echte wapenfeit van de wedstrijd.

Door deze overwinning klimt Bergen weer een plek op de ranglijst. Met vier overwinningen uit de laatste vijf competitiewedstrijden is men bezig met een goede serie. Komende zondag 27 januari reist men af naar Castricum waar koploper Vitesse’22 de tegenstander is.