Een nieuwe start…..vvBergen JO 12-4 – Vrone JO 12-2 2-1

Vrone JO12-2

9 februari 2019 9:00

Alano Peper

Welkom bij het wedstrijdverslag van de eerste wedstrijd in de nieuwe competitie! Ik, Floor Belt,  ben er een tijd niet geweest en dat kwam door de indeling van vvBergen JO 12-4. We stonden net even een plek te hoog en daarom zijn wij verplaatst naar een competitie waar we weer leuk en eerlijk voetbal kunnen spelen!

Dat deze wedstrijd voor vvBergen goed verloopt heeft ook te maken met Etosha die er door zijn schoolcarrière lang niet bij kon zijn maar nu is hij er weer en zo goed als nieuw en misschien nog wel beter!!!!

Maar nu genoeg gepraat: het fluitje van de scheidsrechter klinkt en de wedstrijd is begonnen! vvBergen begint met de wind in de rug en zo hoopt Coach Jankees voor de rust nog op voorsprong te komen. We beginnen met aanvallend spel en creëren daarmee gelijk de eerste kansen. Met Txetxu op rechts en Senne in het midden weten ze al een aantal schoten op doel te lossen.

Vrone lijkt verrast door de felle start van vvBergen maar schijn bedriegt: Vrone komt met een paar pittige tegenaanvallen. Door de drieman verdediging van Mats-Kiet-Floor(ik) en de hulp van de wind worden die aanvallen afgeslagen.

Toch is het vvBergen die de meeste kansen creëert en veel van die kansen hadden er zo maar eens in kunnen gaan. Maar ja dat mag natuurlijk niet hè, het moet wel nog een spannende wedstrijd worden!

En dat werd het ook. Vele aanvallen en verdedigende acties: het ontbreekt er niet aan. En ondertussen werden bij beide goals uitstekende reddingen verricht. Maar de wind helpt een handje mee en op het laatste deel (van de eerste helft) komt Vrone niet meer van eigen helft af. De coach Jankees besloot dat hij Floor voorin wilde zetten in ruil voor Senne en dat betaalde uit. Er kwam een corner na een aanval van Bergen en ik (Floor) ging die nemen.

Sinds kort is er de regel dat je een corner mag dribbelen en daar heeft dit team veel op geoefend. Coach Jankees riep: ‘Dribbel maar!’ en dat deed ik ook. Ik dribbelde in en een speler van Vrone kwam op me af. Ik maakte een schijnbeweging dat ik via links zou gaan en schoot hem vervolgens via rechts naar Txetxu die hem in het goal tikte! GOAAAAAAAAAL! (Feest feest feest)! En dat was de laatste minuut van de eerste helft!!!!!

RUST (Belangrijke wedstrijdbeslissing:

Na rust weer opgewekt naar het veld met het vertrouwen dat we een lange tijd hadden moeten missen. Nu wel tegenwind, maar daarvoor had de coach al zijn nodige voorbereidingen voor getroffen. We beginnen fel aan de wedstrijd, zelfs wind houdt ze niet tegen en ze zetten aanval na aanval op. Maar nu begint ook Vrone sterker te worden en in combinatie met de wind weten ook zij sterke aanvallen op te zetten. vvBergen is aan het verdedigen. Met Mats, Txetxu en Kiet in de verdediging en Luc om terug te vallen, lopen veel van die aanvallen stuk op Bergens vliegende verdediging (Ik moest toch een benaming hebben.

En vvBergen staat niet stil! Het is een spannende wedstrijd geworden en alhoewel we in de eerste helft al had kunnen scoren doen we dat natuurlijk niet omdat het anders saai wordt.

Ongeveer op de helft van de tweede helft kwam er een goede aanval. Wat een samenspel! En…….. Senne en Floor staan voor de goal! Senne schiet en ai!!! Op de keeper, maar wel zo in de voeten van Floor en als je hem toch op een presenteerblaadje krijgt, dan doe je hem maar gewoon in het hoekie hè! GOAL!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb een assist en een goal!!!!!! WOEHOE! 2-0!!!!!!

Het eerste gevoel dat dan door je heen gaat is: we staan 2-0!!!!! En later pas het besef: ja ik heb gescoord! (Juich juich juich!). En nu de wedstrijd uitspelen dan maar. En dat was nog knap lastig! Reddingen van Etosha houden de nul, maar een counter vanaf de linkerflank brengt daar verandering in: 2-1!

Zou het dan zo’n wedstrijd worden waar het toch nog gelijk gaat zijn?! ALLES OP DE VERDEDIGING is nu de nieuwe tactiek. En die werkte: het bleef 2-1. De eerste wedstrijd in de nieuwe competitie! En dat levert alleen maar blijheid op voor de volgende wedstrijden!

(Na afloop zeer onsportief gedrag van Vrone: Ze lopen weg zonder een hand of een ‘goed gespeeld’ en de penalty’s waren er ook niet bij).

Floor Belt