Jankeestechniek brengt Bergen JO12-4 de overwinning

Reiger Boys JO12-5

16 maart 2019 10:15

Ik zal maar even beginnen met de vorige wedstrijd want ik kwam er pas afgelopen donderdag achter dat ik nog een verslag moest schrijven. Vorige wedstijd was tegen Dirkshorn en ik stond op keep en daarvan hadden wij helaas 1-3 verloren. Maar er was wel een belangrijke gebeurtenis: Kiet heeft via een corner met de ‘Jankees techniek’ zijn allereerste goal gescoord!

Oh ja, wacht, jullie weten helemaal niet wat de ‘Jankees techniek’ is! Deze techniek gaat als volgt:

1. Dribbel naar de achterlijn of neem een corner.

2. Schiet de bal laag en hard (Kiet z’n specialiteit) voor het goal.

3. Of een speler van vvBergen tikt hem erin, maar de kans is groter dat een van de tegenstander het doet.

Dat laatste gebeurde, het werd 1-1 en toen kwam de 1-3.

Laat ik dan nu maar beginnen met het wedstrijdverslag van deze wedstrijd (Paul en Jankees ook wedstrijd gecoacht door Rodney).

De omstandigheden waren voor Kiet ideaal: erg harde wind die de eerste helft in ons nadeel was. Reiger Boys zet veel druk op vvBergen maar meer dan een doelpunt krijgen ze er niet in. Er zijn daarentegen wel heel wat kansen voor vvBergen.

Het bleef 1-0 dankzij het alom bekende vvBergen driemanssysteem: Luc-Floor-Mats. Als we al in de eerste helft beter waren met tegenwind dan belooft dat wat voor de tweede helft.

In de tweede helft een wissel van opstelling: we spelen nu: 2-4-1. Ik sta op het middenveld. (:  Dit is domineren met een hoofdletter D: zoveel kansen. Nu weer: Senne heeft de bal en hij tikt hem door naar Floor. Ik heb geen tijd om te beslissen, dan maar in de kruising. En het lukt ook nog!!!!!!! 1-1! (*Yeah!*).

De tweede goal volgt snel op de eerste. Ik kan hem zo in de hoek schieten terwijl de keeper op de grond ligt! 1-2 (*Nogmaals Yeah!*). Vervolgens komt de derde er ook nog aan (nee niet door mij hoor J ).  Kaz staat in de 16 en denkt: IK WIL SCOREN! Hij maakt een schijnbeweging en komt langs de verdediger en schuift hem in de hoek!!! 1-3!!! (Driedubbel YEAH!).

Maar dan…… (Droevige muziek) twee tegengoals…. En dat is niet eens verdiend. Wordt het dan weer zo’n wedstrijd? Nee hoor! Khaled dribbelde vaak maar nu is het weer eens tijd voor de Jankees techniek!!!!!!

Laag en hard voor het goal en door de benen van hun eigen keeper! Hét reddende eigen doelpunt! Dat is al de tweede die met de Jankees techniek is gescoord! Alleen nu is het het winnende!

Floor Belt