Bergen MO13-1 manoeuvreert zich in spannende positie

DTS MO13-2

V.V. Bergen MO13-1

13 april 2019 12:30

Er zijn alweer een paar weken voorbij sinds het laatste verslag van onze MO13-1 meiden.  Tijd voor een update dus, want er is intussen nogal wat gebeurd. Na de overwinning op concurrent Kwiek 78 op 23 maart gingen de meiden lekker gestaag en ongelsagen aan kop in de competitie. Een lekkere positie om in te zitten.

De week daarna wachtte ze de 1/4 finale wedstrijd om de KNVB beker tegen RKEDO MO13-1, een zware wedstrijd, gevolgd door een wedstrijd in de wat lagere regionen, tegen de KSV MO13-2 meiden. En dit afgelopen weekend ontmoetten de meiden middenmoter, maar niet te onderschatten, DTS MO13-2. Kortom, wat en hoe? En hoe staan onze MO13-1 dames er nu voor?

De KNVB beker wedstrijd om een plek in de ½ finale bleek een ware uitdaging te zijn, waar ook nog eens aardig wat publiek bij was. Het was een zeer warme zaterdagochtend die 30 maart, keepster Louise was helaas ziek en Naomi was geblesseerd. Saar en Lot vulden het team aan. Isabel besloot op doel te staan, wat een stoere meid, want makkelijk is het zeker niet als je dat niet gewend bent, en zeker niet in zo’n belangrijke wedstrijd.  De wedstrijd ging meteen goed van start voor Bergen, Lauren scoorde al snel 1-0, en Lot, Eef en Fien hadden snel daarna een paar mooie schoten op doel maar helaas net niet raak.  Isabel wist een gevaarlijke bal van RKEDO uit het doel te houden. Dus de wedstrijd ging lekker van start voor onze meiden.  Maar RKEDO gaf niet op, en in de laatste 5 minuten voor rust namen zij de overhand en werd het 1-2.  Na de rust konden onze meiden het ritme niet meer lekker vinden, RKEDO rook de overwinning en speelde erg goed.  Iets te sterk voor onze dames bleek, en de zo naar uitgekeken KNVB bekerwedstrijd werd helaas met 1-4 verloren.  Teleurgesteld? Zeker. Hard gewerkt? Zeker. Positief door? Echt wel.

Nu konden de dames zich weer helemaal gaan richten op de competitie en op volle kracht naar een kampioenschap toewerken.  En hoe!  De teleurstelling van de verloren 1/4 finale werd helemaal goed gemaakt in de competitiewedstrijd tegen KSV MO13-2.  Met maar liefst 11-0 winst lieten de meiden zien wat ze waard zijn. Iedereen was heerlijk op dreef.  Doris, Eef, Lotte, Milou, Lili, Leah, Isabel in achterhoede, midden en voor vlogen over het veld en bijna alles lukte ook en verliep soepel. De bijna altijd trefzekere Fien en Lauren wisten hun reputaties weer waar te maken, al dan niet alleen of in prachtig samenspel waren zij goed voor 6 doelpunten. Invalsters Saar en Pien konden er ook wat van; 4. Eef scoorde ook met een prachtig lang schot. De wedstrijd voor keepster Louise was saai, want de hele wedstrijd speelde zich vnl. af voor het doel van KSV. Wat een heerlijkheid om naar te kijken voor de Bergen supporters.  De ploeg van KSV werkte overigens erg hard en gaf zeker niet op, maar het verschil tussen de nr. 1 en de nr.11 bleek gewoon te groot.

Afgelopen weekend bleek DTS MO13-2 niet een heel makkelijke tegenstander. In Oudkarspel moesten de meiden aan de bak. Keepster Roxy viel in voor vaste keepster Louise die er niet was.  De eerste helft begon goed. Na ca. 20 minuten wist Lauren de 0-1 te scoren en Milou maakte niet veel later de  0-2 vanuit een vrije trap zo het doel in, erg mooi.  Helaas kakten de dames wat in na de rust en daardoor werd de eindstand 2-2.

Door dit gelijkspel komt concurrent Kwiek weer in de buurt.  De meiden staan nog wel aan kop, zij het met slechts 2 punten verschil, en daarnaast heeft Kwiek ook nog eens 1 wedstrijd minder gespeeld. De strijd is zeker nog niet gestreden, en er moet nog echt wel hard gewerkt worden willen de meiden het kampioenschap zeker stellen. Dus nog een aantal spannende wedstrijden om naar uit te kijken.  Veel succes Bergen MO13-1!!!!

Het blijft natuurlijk swingen bij MO13-1 daarom tot slot nog even een kleine Clip