Bergen JO19-1 pakt eerste punten in voorjaarscompetitie

Flevo JO19-1

8 februari 2020 14:30

H. Borst

Na een teleurstellend verlies verleden week zaterdag tegen Purmerland is Bergen JO19-1 er in geslaagd de eerste overwinning van de voorjaarscompetitie te grijpen. Na 3 wedstrijden op rij te hebben verloren hebben de mannen de stijgende lijn weer te pakken.

Met Jop van Vlaanderen op de goal in plaats van de geblesseerde Tijn Duin begonnen onze mannen met goede moed aan de wedstrijd tegen Flevo. De opbouw van achteruit werd prima verzorgd door Martin en Sem en al na 2 minuten lag de bal achter de keeper van Flevo in het netje. Lekker afgemaakt door Bastiaan,die op de goede plek stond.

Gesterkt door deze vroege goal gingen de mannen opnieuw in de aanval en weer was het raak na een prima opzet van achteruit werd de bal na een prachtig uitgespeelde aanval door Tijn van Splunder binnen getikt.2-0 Flevo werd helemaal dol getikt en na nog een aantal kansen voor Bergen,die er wel in mochten, gingen we op tijd de rust in.

Na rust een zelfde beeld met een prima combinerend Bergen dat na een mooi opgezette aanval in de 65e minuut doel trof door een prima goal van Sem: 3-0. De paal en de lat werden ook nog enkele keren geraakt door onze mannen,waardoor de score nog hoger had kunnen uitvallen.

De keeper van Flevo had er ook nog een paar tegengehouden,maar kon toch niet voorkomen dat Don de 4-0 kon intikken. Op het middenveld stond Tijn de Boer zijn mannetje en liet weer zien dat hij prima kan voetballen en deze verzorgde dan ook de assist op weer Don die hier de 5-0 aantekende.

Flevo had helaas geen wisselspelers meer en aangezien er 2 mannen van Flevo geblesseerd uitvielen,maakte het sportieve Flevo met 9 spelers de wedstrijd af. In de 85e minuuut was het weer raak. Brent veroverde opnieuw de bal en wist met een lekkere pass de ingevallen Raoul te bereiken die de bal lekker in de hoek deponeerde: 6-0.

Al met al een lekkere wedstrijd van onze mannen die weer een beetje vertrouwen kweekten voor de rest van de competitie.

Rest ons nog de scheidsrechter te bedanken voor het prima leiden van deze sportieve wedstrijd.

Mannen...Gefeliciteerd!!!

Frank Duin