Bergen en WSV’30 in evenwicht (2-2)

V.V. Bergen 1

WSV 1930 1

7 november 2021 14:00

M. Moustaadil

Sportpark De Kiefthoek
Groeneweg 5
1861PH
BERGEN NH
tel. 072-5822502

De wedstrijd tussen Bergen en WSV’30 was een duel tussen twee teams die zich niet bepaald tot de hoogvliegers mochten rekenen. De ploeg uit Wormer bezette voorafgaande aan het duel op De Kiefthoek de elfde plaats terwijl Bergen een plaatsje hoger op de ranglijst terug te vinden was. De inzet van het duel was dus om weg te komen uit de gevarenzone en aansluiting te vinden bij de middenmoot. De onderlinge duels uit het recente verleden werden allemaal in Wormer gespeeld. Vorig seizoen was WSV met 3-1 te sterk terwijl in het seizoen 2017/2018 Bergen in het kader van het KNVB-bekertoernooi met 1-6 de sterkste was. De verwachting was dat het een strijd zou worden tussen gelijkwaardige teams.

In de opstelling van Bergen zagen we in vergelijking met het duel tegen SVA geen opzienbarende wijzigingen. Eduard Moss was afwezig en werd vervangen door Damio Lageveen die in de spits ging spelen. Door deze omzetting zakte Noah Robles een linie en speelde dus vanaf het middenveld. Op een druilerige Kiefthoek werd onder leiding van scheidsrechter Moustaadil uit Utrecht afgetrapt.

Aan het begin van de eerste helft waren de teams aan elkaar gewaagd. Voor beide doelen gebeurde geen opzienbarende dingen. Halverwege de eerste helft kreeg WSV een vrije trap te nemen. In eerste instantie leek Bergen de zaak te klaren, maar men kreeg de bal niet echt weg waardoor een volley vanaf de rand van het strafschopgebied achter Bergendoelman Jop van Vlaanderen terecht kwam (0-1). In de slotfase van de eerste helft moest de Bergenkeeper nog een keer gestrekt naar de hoek om een grotere achterstand voor zijn team te voorkomen.

Bij Bergen kwam Rowdey de Vet aan het begin van de tweede helft in de ploeg voor Damio Lageveen. De jeugdige invaller ging op het middenveld spelen waardoor Noah Robles in de spits ging spelen. Een van de eerste acties van Robles was een goede pass op Djara Grootenhuis die na wat kap- en draaiwerk de bal achter doelman De Vries wist te krijgen (1-1). De regen en harde wind hadden we al deze middag en de bliksem werd deze keer in de start van de tweede helft verwerkt. Na deze goal leek het erop dat Bergen de wedstrijd naar zich toe ging trekken waarbij het windvoordeel zeker een rol speelde.

Bergen kwam op 2-1 toen een vrije trap van Lars de Zwart vanaf rechts bij de tweede paal werd terug gekopt waarna Ricardo Vos met het hoofd kon afronden. Na deze goal moest WSV wat gaan doen en Bergen werd stevig onder druk gezet. Bij WSV was invaller Daan van Putten een handenbindertje en zijn acties zorgden voor veel gevaar. Bergen kon de bal niet in bezit houden en ook kon men geen gebruik maken van de ruimte die de gasten noodgedwongen moesten prijs geven. In de slotfase was het Tycho Sierhuis die de toch wel verdiende gelijkmaker op het scorebord zette. Hiervoor moest keeper Jop van Vlaanderen al een keer explosief naar de hoek om een treffer te voorkomen. Vlak voor tijd kreeg Bergen nog een levensgrote kans maar topscorer Stijn Vrasdonk miste de bal volledig waardoor het 2-2 bleef.

Door dit resultaat werd opnieuw duidelijk dat veel teams in deze klasse aan elkaar gewaagd zijn. Dit betekent dus dat elke wedstrijd belangrijk is en de ‘sprokkelmodus’ het hele seizoen ingeschakeld moet blijven.

Op zaterdagmiddag 13 november aanstaande speelt Bergen tegen Ajax zat. 2. Om 17.00 uur is de aftrap van deze wedstrijd in het kader van de KNVB beker. Bergen won de eerste kwalificatiepoule van clubs uit de regio. En komt dus nu uit tegen Ajax 2. Dit team speelt in de reserve hoofklasse en won daarin nog alle wedstrijden. Bergen kent een bescheiden start en staat in de middenmoot van de derde klasse B. Het zal erg interessant zijn te zien hoe de jongens uit het dorp zich tegen deze ervaren ploeg kan verweren.

Om 17.00 uur is de aftrap op sportpark De Kiefthoek aan de Groeneweg in Bergen. De vereniging heeft zich als vertrouwd goed voorbereid om Ajax, de arbitrage, vaste fans en alle overige liefhebbers en geïnteresseerden goed te ontvangen.

Radioverslag RTV80

Ajax.jpg