Bergen door De Rijp simpel aan de kant gezet

1861PH
BERGEN NH
tel. 072-5822502

Bergen heeft tegen De Rijp niet kunnen imponeren en nimmer aanspraak op een goed resultaat kunnen maken. De ploeg van trainer Lennart Loorbach maakte een vrij stuurloze indruk en gaf traditioneel weer de nodige kansen weg. Na de eerste helft die ontsierd werd door een ernstige blessure bij een speler van De Rijp, had men al een 0-2 achterstand opgelopen. Deze stand werd na de rust nog uitgebouwd naar 0-3.

Half oktober verloor Bergen de uitwedstrijd tegen De Rijp met maar liefst 7-1. Voor beide teams was dit duidelijk een uitschieter omdat Bergen hierna de nodige punten bij elkaar speelde om een goede middenmootpositie te bewerkstelligen terwijl de uitslagen van de gasten uit De Rijp meer uitschieters naar boven en beneden vertoonden. De Rijp won als enige ploeg van koploper Limmen en speelde twee keer gelijk tegen hekkensluiter Con Zelo. Het was dus weer lastig in te schatten waartoe de manschappen van trainer Martin de Groot deze middag op De Kiefthoek in staat waren.

Bij Bergen waren in de wedstijd tegen Koedijk in kort tijdsbestek de kwetsbaarheden weer blootgelegd en de ploeg van trainer Loorbach liep tegen Koedijk bovendien twee schorsingen op. Topscorer Noah Robles kreeg tegen Koedijk de rode kaart en Tijn de Boer liep in Koedijk tegen zijn vijfde gele kaart aan waardoor beiden geschorst waren. Ook aanvoerder Daan Oldenburg moest de wedstrijd tegen De Rijp wegens vakantie aan zich voorbij laten gaan. Op een winderige Kiefthoek werd even na twee uur onder leiding van scheidsrechter Terband afgetrapt.

Als snel was duidelijk dat beide ploegen veel last hadden om de invloed van de wind goed in te schatten. De beste kansen waren eigenlijk als snel voor de gasten. Na twaalf minuten liep Patrick Brouwer van De Rijp een ernstige beenblessure op die zo ernstig was dat de ambulance ingeschakeld moest worden. Hierdoor dirigeerde de scheidsrechter beide teams naar de kleedkamer om te overleggen of men verder wilde spelen. Na ruim een half uur werd besloten verder te spelen met Stijn Deitmers als vervanger voor de onfortuinlijke Patrick Brouwer.

Ook na deze onderbreking was De Rijp de betere ploeg en speelde duidelijk wat feller dan de gastheren. Na een hoekschop vanaf rechts kwam de bal bij de tweede paal terecht waar Valentijn Jonk helemaal vrij stond en ongehinderd de gasten op voorsprong kon zetten. Nog voor het rustsignaal werd het zelfs nog 0-2 toen Rick Waal een afvallende bal ineens op de slof kon nemen en de bal hoog langs keeper Tijn Duin schoot. Bergen stelde hier weinig tegenover door in balbezit dusdanig slordig te zijn dat men zeer weinig kon creëren. Met de 0-2 ruststand was er duidelijk werk aan de winkel voor de thuisclub.

Al in de eerste minuut van de tweede helft kon De Rijp de wedstrijd al in het slot gooien toen men tot twee keer toe op keeper Tijn Duin stuitte. De Bergendoelman hield zijn ploeg op dat moment nog enigszins in de wedstrijd. Bergen ging hierna wel wat beter voetballen, maar het tempo lag duidelijk te laag om de gasten echt nerveus te maken. Men kreeg een goede kans waarbij de voorzet iets te hard was voor de inglijdende Bergenspelers waardoor de bal voor het doel langs schoot. Uit een tegenaanval van De Rijp waren drie Bergenverdedigers niet in staat om Nick Visser af te stoppen die alle illusies van de thuisclub om er nog een wedstrijd van te maken aan duigen schoot (0-3). Na deze goal gebeurde weinig meer en floot de goed leidende scheidsrechter Terband af. De Rijp nam de punten terecht mee naar huis wat werd overschaduwd door de ernstige blessure van Patrick Brouwer.

Komende zondag 19 maart mag Bergen in Egmond aan den Hoef tegen Zeevogels proberen zich te herstellen. De wedstrijd begint om 14.00 uur.

Langs deze weg wordt Patrick een spoedig herstel toegewenst.

Purmerend_-_Hoofdstuk.jpg