Bergen MO20 verslaat Purmerend MO20

1448WB
PURMEREND
tel. 0299-424663

Ook Bergen MO20 is gestart met een bekerwedstrijd. De ploeg van coach Fabiënne en de stafleden Ferry, Koen en Anouk mocht in Purmerend aantreden tegen de gelijknamige vereniging. Met een goed gevulde wisselbank wist men uiteindelijk met 1-5 te winnen waardoor men dus een goede seizoenstart kende.

Bergen MO20 valt volgens de KNVB-normen dit jaar onder het seniorenvoetbal. Als je de leeftijden van de speelsters van Bergen op een rijtje zet, is de ploeg wel erg jeugdig en al snel bleek dat men tegen een tegenstander speelde die over het algemeen over veel oudere speelsters beschikte. Bergen heeft zelf voor deze competitie gekozen en denkt door te kiezen van wat meer weerstand de ontwikkeling van de diverse speelsters te stimuleren.

Als we het toch over keuzes hebben, is er ook voor gekozen om de zaken wat serieuzer aan te pakken waardoor een selectiebeleid is doorgevoerd. Dit is mede een gevolg van de promotie van VR1 naar de landelijke eerste klasse. Door deze keuze moesten helaas war speelsters afhaken. Er was helaas geen mogelijkheid voor deze speelsters om een eigen team te vormen omdat het aantal te gering was.

20230909_Meisjes_onder_20.jpg

Tegen Purmerend behaalde Bergen een vrij regelmatige overwinning. Enkele speelsters verrasten de technische staf met leuke acties. De fysieke weerstand waarop men had gerekend viel eigenlijk wel mee en als je uit de duels weet te blijven, heb je hier weinig last van. Keepster Tessa hoefde niet veel in actie te komen en waar dit wel het geval was, deed ze dit prima.

De poule waar Bergen in speelt bestaat voornamelijk uit ploegen uit Amsterdam. Bergen speelt de komende twee weken thuis tegen WVHEDW (16 september) en Kadoelen (23 september). We zullen zien of men ook deze teams kan verslaan (PS).