Bergen JO11-3 na moeizame start naast Reiger boys JO11-5

1861PH
BERGEN NH
tel. 072-5822502

Na een zwakke opening van onze ploeg, en een donderspeech  door de coach tijdens de rust kwamen we in de 2e helft in beweging.  Het team kwam vrij snel met 0-2 achter, herstelde zich met 1-2 waarna de 1-3 volgde. In de 2e helft kwam er meer agressie en gretigheid in de ploeg, mede aangejaagd door een aantal zeer  betrokken ouders. Opvallend tijdens deze wedstrijd was dat er zeker 4 spelers om een wissel vroegen terwijl daarvoor geen aanwijsbare oorzaak te vinden was.

Na het onhoudbare verlies van middenvelder Van Baar was de technische staf eerder blij met de komst van Mace, die transfervrij van Sporting Krommenie is overgekomen. Als de  “Henderson” van VV Bergen zou dit de ontbrekende schakel zijn. Mace kwaliteiten werden in de 2e helft, na wat omzettingen pas goed zichtbaar in een verdedigende rol.  Met Kareem en Adam voorin, Dante als opkomende back en goaltjesdief Kyan voorin kwam er meer druk op de fysieke sterke Reiger Boys. De 2 S’en Sky en Sam draaiden vooral in de 2e helft op volle kracht en zijn net als onze keeper Alec belangrijke steunpilaren van dit nog jonge team waar verder aan gebouwd moet worden.

We rekenen daarom dan ook op Sami.  Deze ruwe diamant absorbeerde vandaag de spelpatronen, verraste de tegenstander met plotselinge activiteit en leert snel. De verwachting is dat hij op cruciale momenten in de komende wedstrijden zijn visitekaartje komt afgeven en stempel drukken op ons spel.  Dat belooft dus veel voor de uitwedstrijd tegen Koedijk van volgende week. Een club die itt Reiger BOYS hopelijk wel inclusief is en zowel vrouwen als non- binaire personen toelaat.

Groet en prettig weekend allemaal.

De vader van Alec